food: kasza po meksykańsku zapiekana z jajkiem


 Dziś inna propozycja dania, w którym główną rolę odgrywa kasza jaglana.

 Dlaczego warto ją jeść? 


  • jest zasadotwórcza, pomaga odkwasić organizm
  • posiada właściwości osuszające co jest pomocne np. podczas kataru lub innej infekcji dróg oddechowych
  • nie zawiera glutenu
  • jest dobrym źródłem białka
  • jest lekkostrawna
  • jest idealnym posiłkiem na jesienno-zimowe śniadanie – ma właściwości ocieplające organizm
  • jest bogata w krzemionkę, pierwiastek, mający bardzo pozytywny wpływ na wygląd włosów, skóry, paznokci, a także stan naszych stawów
  • pomaga oczyścić organizm z toksyn
  • zawiera dużo witamin z grupy B, lecytynę, żelazo, wapń, potas, fosfor, magnez 
 A teraz przejdźmy do przepisu ! :)

składniki


1 szklanka kaszy jaglanej
puszka mieszanki meksykańskiej najlepiej w sosie
puszka fasolki szparagowej
papryka 
cebula
1 ząbek czosnku 
przyprawy sól, pieprz, chilli
wędzona papryka
pół puszki pomidorów
6 pieczarek
1 łyżka oleju kokosowego
jajko
parmezan
rozmaryn


Jak to zrobić?


Warzywa pokroić i podsmażyć na oleju.Kaszę ugotować w osolonej wodzie.Kiedy woda w większej części odparuje, wyłączyć i przykryć kaszę, aby całkowicie pozbyć się wody.
Do podsmażonych warzyw dodać składniki z puszki i wymieszać razem z kaszą.Doprawić do smaku.Całość przełożyć do kokilek lub do większego naczynia żaroodpornego jeśli chcemy podać danie w całości.Następnie na wierzch wbijamy jajko i posypujemy startym parmezanem ( można dodać też odrobinę rozmarynu).
Całość zapiekamy w 180 stopniach do momentu ścięcia się białka.Żółtko najlepiej jak pozostaje płynne.
Smacznego:* /mmnoworyta.pl

Emotikon smile

You May Also Like

34 komentarze

  1. omg dear,it looks so delicious...i really like to eat it now!!
    thanks for sharing the recipe

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kaszę jaglaną i bardzo doceniam jej właściwości. Twój przepis wygląda bardzo kusząco. Na pewno go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znałam tego przepisu,a piękne zdjęcia jeszcze bardziej zachęcają do wypróbowania go.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smacznie, muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. It looks so delicious. :)
    Have a great week! xx

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie i na pewno smakuje obłędnie :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Love your post, great content!

    Only 2 MORE MONDAYS till CHRISTMAS!!

    MyLyfeMyStory

    OdpowiedzUsuń
  8. Z kasz lubię tylko jaglaną i kuskus, więc myślę, że takie danie by mi zasmakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  9. The pictures are amazing! Thanks for sharing:)

    irenethayer.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Your food photos always look so amazing !

    Sara,
    www.thecrimeofashion.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie wyszło, trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. HI dear
    Oh amazing recipe
    So tasty and delicious
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm, dawno kaszy jaglanej nie jadłam, świetna propozycja, chętnie wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wstyd przyznać, ale dawno nie jadłam kaszy :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie przepadam za kaszą, ale to wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  16. QUE PINTA. Un besito y te espero en mi blog guapa.
    http://lassietemaravillasdeamanda.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudownie wygląda i pewnie przepysznie smakuje :)

    P.S. Zmieniłam nazwę bloga: lamia-riae.blogspot.com
    Mam nadzieję, że bez problemu uda się Tobie do mnie trafić, ponieważ zmiana nazw robi czasami nie lada zamętu :/

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam kasze, więc z chęcią bym przyrządziła te danie w domu :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszna kasza, chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  20. wygląda pyszniee :) w wolnej chwili na pewno wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Musi być przepyszna :) Przepis zapisałam więc mam nadzieję, że niedługo go uskutecznię w mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepis super. Na pewno skorzystam :) Ale odradzam używanie produktów z puszek. Jeśli mamy skupić się na tym, aby jeść zdrowo, to lepiej kupować warzywa ze słoika. Niestety nie tylko te z konserwami, ale i z warzywami zawierają Bisfenol A, który sprzyja rozwojowi wielu chorobom. A skoro już o tym wiemy, to warto tego unikać :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale pyszności znów u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń

CHCESZ WIĘCEJ ? ZAPRASZAM NA

https://www.facebook.com/JustynaPolskaStyle